Pazartesi, Mart 13, 2006

Emine Akyel'den Mani

Resimde gördüğümüz: Emine Akyel
Yaş: 86
Yer Eski Datca, Orhan'ın kahvesi
Etkinlik: Öykülü Yerel Manileri okuma günü
Emine teyze, manilerin yanında ilkokuldayken öğrendiği uzun bir Datca şiirini de okudu bize.
Aşağıdaki atışma, dünürüyle, Emine Teyze arasında olmuş.
İmine Deyze’den: (Kendi aksanıyla)
Benim bi damat da Muğla’da va, belkim bilisin. Bi gızım da orada hemşireydi. Orada evlendi galdı. Torunlarım filan va orada. Bazan gide galırın unlarda da: Bigün orda galıyorum gayri. Dünürümde orada. Benim gızın gaynanası. Sofraya oturuyoruz, gözüme bulgur plavı ilişdi:
Hemen aklıma bi mani geldi deyivedim:
Derede dermen daşı
Ben yimem bulgur aşı
Nerde gaynana varsa
Kılınçdan geçsin başı
deyividiydim, ortalık ööle sustu galdı. Ben baktım dünür bozuldu. Kusura bakma ben sene demedim bu maniyi, bööle denmiş dedim. Benim gız da azıcık gülmüştü. Bunun üstüne benim gızın gaynanası demesin mi bi mani:
Seni incikli gelin
Boynu boncuklu gelin
Oğlanı ben doğurdum
Kedi Bacaklı gelin. Bende bunu size demiyorum. Öyle demişle demesin mi: Ben de Altda galımıın, dedim ki:

Yere serdim kilimi
Tut Gaynana dilini
Sen tutmazsan dilini
Gaçırısın gelini. Ortalık süt iliman oluvudu ama şakaya furup gülüştük…

Hiç yorum yok: