Perşembe, Eylül 21, 2006

BENEK (Spot)


Bu da kedimiz Benek. Bir aydır bizimle yaşıyor. Eh! bizimle yaşamaya karar veren birinin soyuna sopuna bi bakalım dedik, açtık internet sayfalarını...Bir sayfadaki resimlere bir de bizim beneğe baktık Karşımıza Mısır soylularından biri çıktı..Soruşturmayı, araştırmayı orada bıraktık. Soyu belki Kleopatra'ya kadar uzanacak, neredeyse.
Biz onu Türkçe adıyla "Benek" olarak çağırırken, bize gelen yabancılar Spot olarak çağırıyorlar. Diyeceğimiz şu ki Mısır kedisi soyundan gelme bir kedimiz var...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Günün birinde farkedilmek ve kapağı dörtduvar arasında yanan sıcak sobanın yanına atmak sokak kedilerinin ortak düşüdür her halde. Bu düşü gerçekleştirmek ise çok az sayıda kediye nasip oluyordur. Ancak bunların içnden sadece asil olanları kendisine bakacak bir sahip bulmayı ve hayallerini gerçekleştirmeyi akıl edebiliyorlar ve gidip birilerinin kapısını çalıyorlar. Kiminin kökü Vikinkler'e uzanırken bir rivayete göre kimi şanslı ve akıllı kedilerin geçmişi de Kleopapra'ya dayanıyor. Bu ilginç tesadüfleri araştırmak lazım....
HS

Meltem dedi ki...

Bu kedi halis mulis Datça kedisi işte. Ne Mısırlısı. Bu da Mısırlıysa Datça'daki kedilerin hepsi Mısırlı. Yok eğer illa da Mısırlı olduğunda ısrarlıysanız Arap ismi lazım ona.

Unknown dedi ki...

Merhaba ben sitenizin ismini bloguma yorum birakan sebnemden ogrendim. Misir kedileri ile ilgili bir yazi yazmistim sizin Benek'ten bahsetmis. Ben de gelip bir bakayim dedi. Kedilerin yeri ayridir bende. Sizin kedinizin rengi degil ama yuz sekli ve kulaklari tipik Misir kedisi tipi. Hayirli olsun, mutlu saglikli beraber yasayin uzun yillar insaallah. Iyi gunler. Sevgi

Deniz Kamcez dedi ki...

Çok şeker bir kediniz var. Ben kedileri çok severim. Sizin kediniz çok değişik bir kedi. Yani şey, ben hiç öyle bir kediyle karşılaşmadım. Akşam yağmurda kalmış bir kedinin sesini duydum. Yesin diye konserve götürdüm. Hava çok soğuktu. Gece üşüyecek diye korktum. Annem ve babam üşümeyeceğini söylediler.

Nihat Akkaraca dedi ki...

Evet Deniz, bence de biraz değişik gibi. Veya en azından bana öyle geliyordur belki. Sen onun benimle oyun oynamasını görsen... Ben bilgisayarın başındayken evin içinde ne bulursa, taşıyabileceği, getirip önüme bırakıyor. Galiba, hadi kalk oynayalım demek istiyor sanırım. Yorumunda onun için "değişik bir kedi" dediğini anlatmaya çalıştım, ama ne gezer, anlamadı. Sadece kocaman gözlerini açıp yüzüme aptal aptal baktı...

Adsız dedi ki...

SELAM. KEDİLERİN BİR YÖNÜ DAHA VAR.KEDİLER NEGATİF ENERJİNİN TAMAMINI ÇEKER. ESKİ KÖY YAŞANTILARININ MUTLU MESUT İNSANLARIİ ŞİMDİLERDE O YAŞAMI ÖZLER.KADİSİYLE FARESİYLE.