Pazar, Mayıs 25, 2008

DATÇA 3. OYUNCAK ŞENLİĞİ

Datça Üçüncü Oyuncak Şenliği bugün Kent Parkı'nda büyük bir kalabalıkla kutlandı
Biz büyükler de topaçları [Datça ağzıyla, tırtılla] ları görünce çocuklaştık. Çocukluğumuzdaki tırtıllayla bu gördüklerimizin arasında bayağı bir fark vardı. Biz kendimiz ağaçtan yapardık, elimizdeki bazen iyi bazen külüstür çakılarla. Bunlarsa tornadan çıkmıştı hepsi. Ama gene de çocukluğumuzu yaşattılar bize.




Burada görülenler, ağaçtan yapılmış her türlü oyuncak. Ben derim ki gelecek yıl Datca Yerel Tarih Grubu olarak Datça'nın eski yerel oyuncaklarını elimizle yaparak kutlayalım bu festivali..

Ne olsursa olsun, Datçalı çocuklar mutlu bir gün geçirdiler, istedikleri oyuncaklarıyla oynayarak.



Yalnız oyuncak yoktu şenlikte. Ege'ye has folklör oyunları da vardı.


Çocuklar neşe içinde eğlenip oynarken, büyükler de güzel bir piknik yaptı...
Datça Kent Parkı yarın da boş değil. Yarın sabah saat 10.00 da Datça Yerel Tarih Grubu'nun geniş kapsamlı, herkese açık bir toplantısı başlayacak orada. Katılmak isteyenleri bekliyoruz...




5 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba nihat-abi! gene bir etkinlik, gene bir senlik. ne güzel! cidden baktikca imreniyorum. ben hic böyle birseye denk gelmedim datcadayken. yok, bir kere denk gelmistim. ama en azindan 4-5 sene oldu. ama ne senligiydi simdi hatirlamiyorum. tek hatirladigim cok güzel foklör-oyunlari sergilenmisti. bir sürü resim cekmistim. ama baska hic öyle bir senlige denk gelmedik. bizim orada oldugumuz zaman (temmuz-agustos) yapilmiyormu acaba? sevim

Nihat Akkaraca dedi ki...

Merhaba Sevim, haklısın. Eskiden bu kadar sık etkinlik yoktu Datça'da. Şu son yıllarda sıklaştı. Ama bu kadarı da fazla gelmeye başladı, en azından bana. yayına hazırlamakta olduğum Öykülü Datça Manileri kitabı üzerine çalışmak için bilgisayarın başına oturamaz oldum. Günler ise fırtına gibi gelip geçiyor. Son günlerde Datça dışındaki arkadaşlar da gelmeye başladılar. Onlarla da birlikte olmamız gerekiyor. O daha etkili bir etkinlik benim için.
Bu etkinlikler yaz aylarında daha çok Amfi Tiyatroda akşamları devam ediyor. Görüşmek üzere. Nihat Abi

esensdollsandpuppets dedi ki...

Nihat Bey
Ben İstanbuldan Esra.Bloğunuzu tipik bir Datça evi yazınızla keşfettim.benimde bir bloğum var ve bende otantik bebekler yapıyorum ve oyuncaklarla uğraşmayı seviyorum.Şimdide tahta oyuncakları görünce ....gelip bakmak isterim kimler yapar yapıldığı yer neresidir? Bu arada eniştem bir Datça hayranıdır fakat uzun yıllardır gidememiş.Ondan dinleyince ve sizin bloğunuzu da görünce gelmek istedim bende.Bana önereceğiniz bir pansiyon varmı?Bende 48 yaşında bir emekli bankacı ve de huzuru seven bir insan olarak lüks bir otel istemiyorum.Önerileriniz için peşinen teşekkür ediyorum.Saygılar.

esensdollsandpuppets dedi ki...

bu arada benim bloğum www.womanspace.blogcu.com

Nihat Akkaraca dedi ki...

Merhaba Esra hanım,
Oyuncaklarla ilgilenmeniz, oyuncak yapıyor olmanız ilginç. Burada başka bir arkadaşımız, Ferda oyuncak değil amakukla yapıyor. TV kanallarıiçin yapıyor. Onun yaptıkları da çok ilginç.
datça'ya ne zaman geleceğiniz, nasıl bir yer istediğiniz, yani, sak
n mi, hareketli mi, şehir içi mi dışı mı bilmek gerek. yardımcı oluruz size. Geldiğinizde bile bakabiliriz beğeneceğiniz bir yer için. Bu arada bloğunuza giremedim, daha sonra tekrar deneyeceğim.