Salı, Haziran 03, 2008

Kız ve erkek öğrenciler

İlköğretim okullarından birinin öğretmenleri “masal anlatı ve dinleti” gecesi hazırladılar. Bugün masal anlatacak çocukların seçmeleri vardı.. Geceye renk katmak için bir masal da ben anlatacağım. Bu yüzden seçici kuruldaydım.. Seçmeleri bugün bitiremedik, yarın devam edeceğiz.
Bugünkü seçmelerde bişey çok dikkatimi çekti: Yeteri kadar puan alarak seçilen çocukların hepsi kızdı. Bir tek erkek çocuk seçilemedi. Kızların masal anlatışları görmeye değerdi. Ses tonlamaları, mimikleri, sahneye hakimiyetleri beni şaşırttı.
Erkek çocuklarsa, deyim yerinde ise, dört dörtlük dökülüyorlardı. Puanlama sonunda seçici kuruldaki öğretmenlerle de bunu konuştuk. Erkek çocuklar sözelde fazla başarı gösteremiyorlardı.
Bu gözlemimi buraya yazmaya niyetim yoktu. Elif’in bloğunda bugünkü yazısını okuyunca ben de yazmaya karar verdim. Yarınki seçmelerde başarılı bir iki erkek öğrenci de çıkacak mı ortaya bakalım.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Esitlikse, ben iki cinsiyete de esitlik istiyorum Nihat Abi. Kizlarin matematikte, erkeklerin sozelde basarili olmalari icin calisilmali.

Acaba erkek cocuklar rol yapmaktan, duygularini ortaya dokmekten mi cekiniyorlar?

Gel gor ki, yine de erkek yazar, kadin yazardan cok ve en sonunda en degerli erkek yazarin eseri, mesela Shakespeare, en degerli kadin yazarin eserinden cok daha iyi. Bu da acaip bir celiski. Belki de erkek cocugun dil gelisimi daha gec oldugu icin okulda basarisizlik var. Ya da kendini aciklamak kiz isi gibi gorunuyor. Bilemiyorum.

www.elifsavas.com/blog

Nihat Akkaraca dedi ki...

ben bu yazının altına bir gözlemimi daha yazmıştım, arkadaşlarımı güzendiririm diyerek sabahleyin sildim.
pazar günleri Palamutbüküne gider, Nostalji Cafe'ye uğrar veya önünden geçerseniz, deniz tarafındaki ağaçların altına oturmuş bayanlar, Cafede bir masada toplanmış erkekler görceksiniz. Bunlar Datça'ya sonradan yerleşmiş yeni Datçalılar'dır. kadınlar sosyal ve kültürel olayları konuşurken, erkekler iskambil oynamaktadırlar.
Dikkat edin erkekler gene bir hesap işindeler, Elif'in yazısında konu edilen araştırmayı doğrularcasına...

Adsız dedi ki...

Anladığım kadarıyla anlatı ve dinleti olayı var.Acaba bir masal da siz yazın denseydi durum nasıl olurdu?İkincisi anlatım olaylarında
kızlar her zaman biraz daha önde olurlar,daha rahat ve konuşkan olmak açısından ilerdeler.Bu daha
sonra da devam eder bence.O yaşlarda oğlan çocuklarının ilgisini daha fazla çeken oyunlar
falan oluyor.Daha sonraki yıllarda
kendini yetiştirmekle ilgili,okumak,araştırmak,biraz da
yetenek.

Nihat Akkaraca dedi ki...

Merhaba Muzaffer hocam, Yıllarca onlarla birlikteydiniz. Sizler daha iyi gözlemlediniz.
Erkeğin daha sonraki yıllarda araştırmaya, öğrenmeye yönelmesi biraz da yaşam korkusundan oluyor, en azından benim öyle oldu. İngilizceden sonra Almancaya yönelmem korkudandı. Çalıştığım şirket kapanırsa Almanya'ya giderim diye. Soğutma tekniğinden sonra elektroniğe merak sarmam da korkudandı. Daha bir çok şey.
Ama yaş elliyi geçince öğrenmek istediklerin artık korkudan olmuyor. Yaşama renk katmak için oluyor. Senin de benim de bugünlerde yaptığımız uğraşı gibi.

Nesrin dedi ki...

Merhabalar,
Öncelikle yazmam gereken yer burası mı? olmalı yoksa başka bir yer mi? bundan tam olarak bilemesem de size ulaşmasını istedim.
Sizi TRT de yayınlanan bir programda izlemiştim ve daha sonra internetten araştırıp baktığımda burasına ulaştım. Aktarımlarınızda o kadar içten bir yan bulmuş olmalıyım ki, size bunu söylemeden geçemiyeceğim. Ve içinizdeki o yaşam sevincini inanın tarifsiz buldum. Herşeye bakışımızla güzellikler katan bizler, bunun farkına varabildiğimiz zaman bizler için umarım geç değildir. Sizin konuşmalarınızda sanırım bunu biraz da tatmış olamalıyım ki size bunları aktarmak heyecanını duyumsamışım.
Doğayı seven birisi olarak Datça'yı ve memleketimizin diğer tüm harikalarını görmek, tanımak için sabırsızlanıyorum.
(Datçada olmayı arzulardım ancak kendim olarak, herkes kendi payına düşeni yaşarmış. )
Size iyi çalışmalar dilerim. Tüm sevinçlerinizin daha da artarak devam etmesini dilediğim gibi.
Hoşçakalın..

Nihat Akkaraca dedi ki...

Güzel yorumunuza ve dileklerinize teşekkür etmeliyim, Nesrin Hanım. Bir gün Datça'ya yolunuz düşerse beni kolayca bulabilirsiniz.

Elif, bu konuyu birçok öğretrmenle konuştum. Çoğunluğun gözlemi beni ikna etti. Erkek öğrenciler ilköğretim çağında biraz singin olurlarmış. Ama lise çağında birden değişirlermiş. Eşitlenme o zaman olurmuş. Ne dersin?