Pazar, Ağustos 16, 2009

Yeni Kitap "Zamanın Sesi - Datça Manileri" Çıktı



"Manilerimiz gerçek öyküleriyle derlendiğinden çok çarpıcıdırlar. Yaşanmış Datça öyküleri de öyle. Öykülere ve manilere gerçek dışı ne bir katkımız, ne de eksiğimiz konmakta. Her öykü ve mani günlerce süren bir koşuşturma ve soruşturmanın sonucu meydana gelmekte. Bir maninin öyküsünü almak için bazen 5-6 yaşlı dinlemekteyim. Mani kimin için, neden, ne zaman söylenmiş. Karşı taraf ne demiş. Bunlar didik didik ediliyor. Öyküler de öyle. Okuyucumuz arasında yerel halk da olduğundan ne ilave ne eksik yazamıyoruz. Ama bunu bir rapor gibi de sunamıyoruz. Okunması için yumuşatılması, ruh katılması lazım. Bunu da olayın özüne dokunmadan yapmamız gerekiyor. İşte zor tarafı da bu. Bir öykü yazarı veya bir araştırmacı olma peşinde değilim. Sadece bu yarımadada kaybolmakta olan bir kültürü yaşatmak istiyorum."

Nihat Akkaraca

Kitabı edinmek ve bağlantı için:

melikeakkaraca@hotmail.com
meltemsemizoglu@gmail.com

- Datça'da yerel satış noktalarında
- İstiklal Kitabevi - İstiklal cad. İstanbul
- Ödemeli isteme posta çek hesabı : 5422151 Hakan Semizoğlu hesabı
Kitap isteme mail adresi : hakansemizoglu@gmail.com

6 yorum:

alimerginoglu dedi ki...

Kitabin ciktigina cok cok sevindim. Nihat Abi'nin buyuk bir mutluk ile bizleri izledigine eminim.

Alim Erginoglu

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Kitabi alip okudum, cok sevdim, arkasinin gelemeyecek olusuna uzuldum...Nihat Abi artik kitaplariyla ve anilarimizda yasayacak...

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Bir yil oldu, Nihat Abi, özluyoruz sizi...

Hepimizden soguk Isvec'ten,selamlar saygilar Emel Abla!

alimerginoglu dedi ki...

Arada giriyorum sayfaniza... Hani sanki gitmemisiniz, yeni bir yazi karsima cikacak heyecani ile... Resminize bakiyorum olsun... Kocaman bir gulumseme! Buyuk bir yurek! Dopdolu bir hayat! Ve inanin Datca hala sizi konusuyor. Eski Datca muhtari ile sizi andik andik bitiremedik. Sizi unutmadik, hep hatirlayacagiz Nihat Abi...

Alim Erginoglu
www.alimrachel.blogspot.com

B5 dedi ki...

Yine geldim ben. Ziyarete...

Bir senedir bir sey yazmiyorum. Yazamiyorum. Ama devam etmek gerek galiba... Yazilan kaliyor. Okundukca sanki nefes aliyor. Belki de böyle bir sey ölümsüz olmak. Yazmali...

Sevgiler,
B5

Açalya dedi ki...

Nihat abi...